06 - 47 58 48 64 info@Poort48.nl

Branding

Branding

Er wordt wel eens gedacht dat branding niet meer dan een logo en een slogan is. Hoewel deze elementen een belangrijk onderdeel zijn, gaat branding veel verder dan dit.

Eigen Merk starten?

Als jij een mooi product of service hebt, wil je dit onder de aandacht brengen bij de juiste doelgroep. Je doet dit door je merk te branden en daardoor de band met jouw doelgroep te versterken. Door de juiste positionering te kiezen, zorg je ervoor dat mensen graag met jouw merk gezien worden of er gebruik van maken. Dat geldt voor grote bedrijven en services, maar ook voor kleine bedrijven. Branding is niet alleen maar communiceren, maar het gaat om meer om een merkbeleving creëren. Vertrouwen, passie en veiligheid zijn de sleutelwoorden. Geef jouw doelgroep een goed gevoel bij jouw merk of dienst.

Customer Experience

Branding heeft invloed op ieder aspect van de customer experience, van je logo tot je website, je social media posts, personeelskleding en advertising; het komt zelfs terug in de manier waarop je de telefoon opneemt en je communiceert met je klanten.

In het kort, branding is het gevoel dat je bij je klanten opwekt wanneer ze horen van of denken aan je bedrijfsnaam, dienst of product. Dit omvat alles wat zij denken te weten van je merk, inclusief feitelijke informatie, zoals de kleur van je verpakkingsmateriaal, maar ook emotionele elementen, bijvoorbeeld het gevoel van comfort na gebruik gemaakt te hebben van het product of de dienst of de geur van je shampoo die je doet denken aan een bepaald merk.

Research

Research

Ieder branding proces begint met een onderzoek. Dit onderzoek zorgt ervoor dat wij beter begrijpen wie je bent als merk en waar je voor staat. Hoe wij praten en denken over onszelf is vaak verschillend van hoe je klanten over je praten en denken. Uiteindelijk zijn het je klanten die je merk definiëren, wij helpen hun alleen bij het creëren van affiniteit met je merk.

Verduidelijking

Verduidelijking

In deze fase gaan we kijken naar de doelgroep van je merk om proberen te bepalen wat zij belangrijk vinden. Deze informatie samen met de data uit de eerste fase gebruiken we om één of meerdere brand persona’s te creëren. In deze persona’s komen de belangrijkste eigenschappen van het merk naar voren en vormen op deze manier een menselijke vertegenwoordiging van je merk.

Positionering

Positionering

Tijdens deze fase gaan we naar het merk kijken in vergelijking met de concurrentie en bepalen wat jouw USP’s zijn: de beschrijving van het unieke voordeel dat jij als merk biedt. Het maakt jou onderscheidend van de concurrentie en is jouw rode draad die je helpt bij het nemen van beslissingen op het gebied van branding, marketing en communicatie.

Visuele identiteit

Visuele identiteit

Dit is de creatieve fase van het hele branding proces. Het is verleidelijk om hier meteen mee te beginnen zonder te kijken naar fase 1 tot en met 3. Maar zonder voorwerk zijn alle visuele elementen puur esthetisch en waarschijnlijk gebaseerd op de verkeerde informatie.

Toepassen

Toepassen

Wij zijn nu zover om alles wat we in de eerste 4 fases hebben ontwikkeld toe te passen. Dit zijn de voor de hand liggende vernieuwde visuele deliverables zoals websites, visitekaartjes en verpakkingsmateriaal. Maar ook de nieuwe strategie, communicatie en identiteit. Deze gaan bepalen hoe je als merk naar buiten treedt op social media en advertising.

WordPress Theme built by Shufflehound. Copyright © 2019 - Poort48